Emne
Flipped Learning
Indhold
Brug af videoer (digitale medier), i kombination med undervisningen.
Metode
Drage nytte af egne erfaringer, med brug af videoer i undervisningen, empiri fra Elyk Rapporten: E-Lærings-Didaktik, bogen Flipped Learning samt bogen WEB 2.0. (Skole 2.0?)
Jeg vil tage udgangspunkt i Wengers praksisfællesskaber og Wenger og Lave´ situeret læring.
Foruden henvisninger til litteraturen bliver der taget udgangspunkt og analysteret ud fra SAMR og TPACK modellerne.
Jeg vil også kigge på muligheden for at drage de fire læreplansfunktioner ind (Elyk rapporten 2012:53).
Flipped Learning
Indhold
Brug af videoer (digitale medier), i kombination med undervisningen.
Metode
Drage nytte af egne erfaringer, med brug af videoer i undervisningen, empiri fra Elyk Rapporten: E-Lærings-Didaktik, bogen Flipped Learning samt bogen WEB 2.0. (Skole 2.0?)
Jeg vil tage udgangspunkt i Wengers praksisfællesskaber og Wenger og Lave´ situeret læring.
Foruden henvisninger til litteraturen bliver der taget udgangspunkt og analysteret ud fra SAMR og TPACK modellerne.
Jeg vil også kigge på muligheden for at drage de fire læreplansfunktioner ind (Elyk rapporten 2012:53).
En anden ely-rapport som også indgår i vores pensum er også interessant, http://elyk.dk/wp-content/uploads/2014/04/ELYK-forskningsrapport-7-Lundsbjergcasen-0802121.pdf
SvarSletSom lovet link til Hansenberg: http://video.hansenberg.dk/
SvarSletUnder menuen vejledninger findes der en række anvisninger for arbejdet med videoer: http://video.hansenberg.dk/channel/4921826/vejledninger