lørdag den 16. maj 2015

SAMR modellen i flere versioner

Studsede under læsning i bogen Flipped Learning (Hachmann & Holmboe, 2014, 24), over SAMR modellens opbygning (af Dr. Ruben R. Puentedura).
Fandt derfor Hannes version frem fra BB, uge 6, slide 18 frem, og fik bekræftet, at de to modeller vender modsat af hinanden. Se nedenfor

Fra bogen Flipped Learning:


Fra Hannes Slide:


I bogen Flipped Learning forklares det at "Læreren bør tilstræbe det højeste trin, når teknologien inddrages." (Hachmann & Holmboe, 2014, 24)

Her Hannes noter til modellen:
Substitution:
Fx vi læser e-bøger på ipaden og vi skriver opgaver i Word.
Augmentation:
Fx noter i dokumenter, forskellige editeringsmuligheder og
copy/pasting. Upload af billeder fra mobilen.
Modificering:
Fx  studerendes design af multimodale produkter og  brugen af kommunikative platforme som grundlag for deres samarbejde bevirker at undervisningen planlægges anderledes end før. Jf. Marlenes
undervisningsforløb.
Redefinering:
Fx QR-koder der placeres i autentiske læringsmiljøer uden for uddannelsesinstitutioner eller virtuelle verdener der ophæver tid, rum, kommunikationskonventioner. Blogs, wikier kan også være forandringsteknologier. Projekt ”Skønsted kommune” i et virtuelt univers, som f.eks. Second Life, hvor de studerende agerer i forskellige roller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar